686 Episoder

  1. Reprise: Anne Høy Horsberg om IKT-tilgang for elever i fengsel

    Publisert: 3.10.2024
  2. LL-606: Jonas Langeby om sommershowet som mestringsarena

    Publisert: 30.9.2024
  3. Reprise: Therese Egeland om gruppearbeid som arbeidsmetode

    Publisert: 26.9.2024
  4. LL-605: Line Torbjørnsen Hilt om integrering og utdanning

    Publisert: 23.9.2024
  5. NotebookLM leser Islam, Kjønn, og Fritaksproblematikk i Skolen

    Publisert: 21.9.2024
  6. NotebookLM leser Fritaksklagene jeg ikke fant

    Publisert: 21.9.2024
  7. NotebookLM leser Motstridende rettigheter i klasserommet og fordommer mot enkeltgrupper

    Publisert: 21.9.2024
  8. NotebookLM leser Fritak og religiøse spenninger i skolen

    Publisert: 21.9.2024
  9. Reprise: Børge Skåland om vold mot lærere

    Publisert: 19.9.2024
  10. LL-604: Stefan Fisher-Høyrem om å bli studieklar

    Publisert: 16.9.2024
  11. Reprise: Sigrun Gjerløw Aasland om sosial mobilitet og skolen

    Publisert: 12.9.2024
  12. LL-603: Ingrid Lund om det stille adferdsproblemet

    Publisert: 9.9.2024
  13. Reprise: Bente Ohnstad om lærernes meldeplikt til barnevernet

    Publisert: 5.9.2024
  14. LL-602: Forandringsfabrikkens proffer om å være skeiv i skolen

    Publisert: 2.9.2024
  15. Reprise: Andrine Bruland om skolen for de som ikke passer inn

    Publisert: 29.8.2024
  16. LL-601: Kløcker og van der Hagen om barnekonvensjonen og barnehagen

    Publisert: 26.8.2024
  17. Reprise: Eirik J. Irgens om utdanningsledelse og skoleutvikling

    Publisert: 23.8.2024
  18. LL-600: Agnar Lirhus om AI i skriveopplæringen

    Publisert: 19.8.2024
  19. Reprise: Frédérique Brossard Børhaug om inkludering og interkulturell pedagogikk

    Publisert: 15.8.2024
  20. LL-599: Åsta Haukås om det som motiverer til å bli i lærerjobben

    Publisert: 12.8.2024

4 / 35

Lektor Lomsdalens innfall er en norsk skolepodkast som kommer ut en gang i uken, eller kanskje litt oftere. Podkasten har et mål om å ta opp interessante og spennende temaer for foreldre, lærere, elever, studenter, politikere, og lærerutdannere, og alle andre som er interessert i norsk skole. Podkasten skal ta for seg pedagogiske, didaktiske, politiske, og lederskapsperspektiver på skolen. Med mer. Kort sagt så skal det være interessante samtaler med interessante mennesker om hva skolen er, har vært, og kan være. Vi snakker også om skolens plass i det større samfunnet rundt, og hva utviklingen i samfunnet betyr for skolen. Samtalene er gjerne lengre og det skal være rom for å fremme sitt syn på det temaet som er oppe. Podkasten skal prøve å være dagsaktuell gjennom å belyse temaer som det er oppmerksomhet rundt i øyeblikket, men det er viktig at podkasten også belyser mer tidløse tema. Spennvidden i temer må derfor være stor, og podkasten skal forsøke å vise frem konkurrerende synspunkter. Som regel i ulike episoder. Lektor Lomsdalens innfall - norsk skole i et bredt format.