Lektor Lomsdalens innfall
En podkast av Christian Lomsdalen - Mandager
686 Episoder
-
Reprise: Anne Høy Horsberg om IKT-tilgang for elever i fengsel
Publisert: 3.10.2024 -
LL-606: Jonas Langeby om sommershowet som mestringsarena
Publisert: 30.9.2024 -
Reprise: Therese Egeland om gruppearbeid som arbeidsmetode
Publisert: 26.9.2024 -
LL-605: Line Torbjørnsen Hilt om integrering og utdanning
Publisert: 23.9.2024 -
NotebookLM leser Islam, Kjønn, og Fritaksproblematikk i Skolen
Publisert: 21.9.2024 -
NotebookLM leser Fritaksklagene jeg ikke fant
Publisert: 21.9.2024 -
NotebookLM leser Motstridende rettigheter i klasserommet og fordommer mot enkeltgrupper
Publisert: 21.9.2024 -
NotebookLM leser Fritak og religiøse spenninger i skolen
Publisert: 21.9.2024 -
Reprise: Børge Skåland om vold mot lærere
Publisert: 19.9.2024 -
LL-604: Stefan Fisher-Høyrem om å bli studieklar
Publisert: 16.9.2024 -
Reprise: Sigrun Gjerløw Aasland om sosial mobilitet og skolen
Publisert: 12.9.2024 -
LL-603: Ingrid Lund om det stille adferdsproblemet
Publisert: 9.9.2024 -
Reprise: Bente Ohnstad om lærernes meldeplikt til barnevernet
Publisert: 5.9.2024 -
LL-602: Forandringsfabrikkens proffer om å være skeiv i skolen
Publisert: 2.9.2024 -
Reprise: Andrine Bruland om skolen for de som ikke passer inn
Publisert: 29.8.2024 -
LL-601: Kløcker og van der Hagen om barnekonvensjonen og barnehagen
Publisert: 26.8.2024 -
Reprise: Eirik J. Irgens om utdanningsledelse og skoleutvikling
Publisert: 23.8.2024 -
LL-600: Agnar Lirhus om AI i skriveopplæringen
Publisert: 19.8.2024 -
Reprise: Frédérique Brossard Børhaug om inkludering og interkulturell pedagogikk
Publisert: 15.8.2024 -
LL-599: Åsta Haukås om det som motiverer til å bli i lærerjobben
Publisert: 12.8.2024
Lektor Lomsdalens innfall er en norsk skolepodkast som kommer ut en gang i uken, eller kanskje litt oftere. Podkasten har et mål om å ta opp interessante og spennende temaer for foreldre, lærere, elever, studenter, politikere, og lærerutdannere, og alle andre som er interessert i norsk skole. Podkasten skal ta for seg pedagogiske, didaktiske, politiske, og lederskapsperspektiver på skolen. Med mer. Kort sagt så skal det være interessante samtaler med interessante mennesker om hva skolen er, har vært, og kan være. Vi snakker også om skolens plass i det større samfunnet rundt, og hva utviklingen i samfunnet betyr for skolen. Samtalene er gjerne lengre og det skal være rom for å fremme sitt syn på det temaet som er oppe. Podkasten skal prøve å være dagsaktuell gjennom å belyse temaer som det er oppmerksomhet rundt i øyeblikket, men det er viktig at podkasten også belyser mer tidløse tema. Spennvidden i temer må derfor være stor, og podkasten skal forsøke å vise frem konkurrerende synspunkter. Som regel i ulike episoder. Lektor Lomsdalens innfall - norsk skole i et bredt format.
