Lektor Lomsdalens innfall
En podkast av Christian Lomsdalen - Mandager
686 Episoder
-
LL-457: Heidi Wittrup Djup om barn og foreldres behov ved ufrivillig skolefravær
Publisert: 1.12.2022 -
LL-456: Frøydis Morken om språkvansker og tilpasninger
Publisert: 28.11.2022 -
LL-455: Sara Eline Eide om skolefravær som et systemproblem
Publisert: 24.11.2022 -
LL-454: Liv Cathrine Krogh om sensur og vurdering i norskfaget
Publisert: 21.11.2022 -
LL-453: Anja Møgelvang Jacobsen om samarbeidslæring i praksis
Publisert: 17.11.2022 -
LL-452: Kristoffer Økland om jødiske elevers erfaring med norsk skole
Publisert: 14.11.2022 -
Reprise: Per Ødegaard om matematikkfaget i skolen og den skjulte læreplanen
Publisert: 10.11.2022 -
LL-451: Kari Hagatun om norske romer og skolen
Publisert: 7.11.2022 -
Reprise: Kristin Oudmayer om mobbing, inkludering og forebygging
Publisert: 3.11.2022 -
LL-450: Hedda Gjesti Tjäder om seksualitetsundervisning og autisme
Publisert: 31.10.2022 -
Reprise: Astrid Lenvik om barn med ekstraordinært læringspotensial
Publisert: 27.10.2022 -
LL-449: Dag Skarstein om litteratur og elevene som ikke lykkes i norskfaget
Publisert: 24.10.2022 -
LL-448: Lars Løvlie om politisering og pedagogisk motstand
Publisert: 20.10.2022 -
LL-447: Madelen Brovold om jødiske motiver i litteraturhistorien
Publisert: 17.10.2022 -
LL-446: Elise Waagen fra Arbeiderpartiet om mobbing
Publisert: 13.10.2022 -
LL-445: Ingebjørg Mæland fra UngInvest om frafall og inkludering
Publisert: 10.10.2022 -
LL-444: Livepodkast fra Lærerkonferansen 2022 om ADHD og skolen
Publisert: 6.10.2022 -
LL-443: Sølvi Lillejord om fremtidens lærerutdanning
Publisert: 3.10.2022 -
Reprise: Anne Hunderi om utveksling i videregående
Publisert: 29.9.2022 -
LL-442: Hedvig Solbakken om den politiske språkhistorien
Publisert: 26.9.2022
Lektor Lomsdalens innfall er en norsk skolepodkast som kommer ut en gang i uken, eller kanskje litt oftere. Podkasten har et mål om å ta opp interessante og spennende temaer for foreldre, lærere, elever, studenter, politikere, og lærerutdannere, og alle andre som er interessert i norsk skole. Podkasten skal ta for seg pedagogiske, didaktiske, politiske, og lederskapsperspektiver på skolen. Med mer. Kort sagt så skal det være interessante samtaler med interessante mennesker om hva skolen er, har vært, og kan være. Vi snakker også om skolens plass i det større samfunnet rundt, og hva utviklingen i samfunnet betyr for skolen. Samtalene er gjerne lengre og det skal være rom for å fremme sitt syn på det temaet som er oppe. Podkasten skal prøve å være dagsaktuell gjennom å belyse temaer som det er oppmerksomhet rundt i øyeblikket, men det er viktig at podkasten også belyser mer tidløse tema. Spennvidden i temer må derfor være stor, og podkasten skal forsøke å vise frem konkurrerende synspunkter. Som regel i ulike episoder. Lektor Lomsdalens innfall - norsk skole i et bredt format.
